Elektrokola-Modrák: PRAŽSKÁ 694, NEHVIZDY                  Sledujte změny otvírací doby.

tel.: 315 555 355  e-mail: jan@elektrokola-modrak.cz

Přední nebo zadní motor?

Dilema: motor vpředu nebo vzadu?

Neustálé diskuze probíhají na téma, zda motor umístěný vepředu či vzadu. Každý typ motoru má své příznivce či odpůrce. Podívejme se na to, jaké skrývají plusy a mínusy.

 

Motor umístěný vpředu

Bezpochyby největším plusem při umístění motoru vepředu je to, že jsou hmotnosti rozloženy rovnoměrně, kdy je vyvážena hmotnost elektromotoru i akumulátoru, který se umisťuje za sedlo. Těžiště vašeho kola zůstává na stejném místě jako při jízdě na klasickém jízdním kole, tedy uprostřed.

 

Naopak mínusem pro pohon na předním kole je spojen s rizikem prokluzování předního kola, pokud se vypravíte do nerovného nebo kluzkého terénu. Počítejte rovněž se zvýšenou hmotností předního kola, které si někteří cyklisté při jízdě po obrubníku nebo jiné nerovnosti nadzvednou. Elektromotor váží několik kilogramů a kolo tak zvednete jen velmi obtížně. Odpružená přední vidlice tak může mít zkrácenou životnost.

 

Motor umístěný vzadu

Motor umístěný vzadu nabízí pravý opak motoru umístěného ve přední části kola. Zadní pohon nabídne mnohem lepší přenášení točivého momentu, kolo pak tolik neprokluzuje. Lépe se vám také manipuluje s předním kolem, není pak problém přejet větší nerovnost, schůdek nebo obrubníky. Naopak mínusem je nerovnoměrně umístěná vyšší hmotnost elektromotoru a baterie, které jsou umístěné v zadní části elektrokola. Tento problém se částečně řeší tím, že si necháte nainstalovat rámový trojúhelník.

 

Zlatá střední cesta

Mimo motory umístěné vepředu a vzadu existují ještě elektrokola, která nabízí zlatou střední cestu. U těchto kol je umístěn v rámu u středového složení. Další možností je elektromotor, který se umístí přímo do sedlové trubky rámu. Dlouhý štíhlý rotor pak působí na středové složení přes ozubení. Tento typ elektrokol nelze rozeznat na první pohled od klasického jízdního kola a má výrazně nižší hmotnost, nehledě na to, že pokud píchnete kolo, nemusíte složitě demontovat a montovat motor umístěný ve výpletu předního nebo zadního kola. Pořizovací cena těchto modelů je výrazně vyšší oproti jiným typům elektrokol.

 

Co tedy vybrat?

Není jednoznačná rada, zda motor vpředu nebo vzadu. Každý preferujeme a potřebujeme něco jiného, ale je vhodné řídit se pár body:

·         pro jaký styl jízdy bude elektromotor používán

·         počítejte s horší ovladatelností předního kola při umístění motoru ve předu

·         do terénu se hodí zadní pohon

·         ve městě naopak přední pohon

·         zadní pohon nabízí lepší ovladatelnost i přenos energie

·         hmotnost je však nerovnoměrně rozložená

Zde nás najdete

elektrokola-modrak.cz
Pražská 694, Nehvizdy
Otvírací doba: 
po-pá: 8-12:00, 13-16:00
(ostatní dle domluvy)
-------------------------
Tel. objednávky:
tel.: 315 555 355 
Technické informace:
tel.: 777 692 650

Nové elektrokolo dovezeme až k Vám domů. Zároveň Vás odborný personál seznámí s funkčností elektrokola a odpoví na Vaše otázky. Objednávejte telefonicky - 315 555 355.

Doprava elektrokola zdarma

Dovoz platí do 50 km od naší provozovny (Nehvizdy) - nejrychlejší trasa.

Tato stránka používá cookies. Vice info

Přihlášení