Elektrokola-Modrák: PRAŽSKÁ 694, NEHVIZDY

tel.: 315 555 355  e-mail: info@ekolo-kolo.cz

Levné elektrokolo?

Je výhodné levné elektrokolo?

Blíží se další cyklistická sezóna a řada z nás uvažuje nad tím, zda vyměnit či vylepšit své jízdní kolo. Lákat vás mohou elektrokola s nízkou cenou. Postupujte však obezřetně. Příliš levná koupě se vám může časem vymstít. Počítejte s tím, že běžné elektrokolo je náročné na údržbu i kvalitu provedení.

 

Nemám na to kupovat levné věci

Jistě znáte staré známé pořekadlo. Je sice stále v platnosti, nicméně moderní doba se neustále vyvíjí a mění a s ní také ekonomická situace. Můžeme najít případy, kdy ani vysoká cena nám nezaručí odpovídající kvalitu a spolehlivost po technické stránce. Platí to však i naopak. Levné věci často předčí svou kvalitou a spolehlivostí ty drahé. Důvodem je masová výroba, kdy se vyrábí velké série a také výroba značkového a no name zboží. Jak se tato pravidla týkají elektrokola?

 

Ceny již od

Co nám říká pojem levné elektrokolo? Elektrifikační sady na přestavbu kola na elektrokolo tvoří samostatnou kapitolu, kterou není potřeba se zabývat. Každý z nás má jinou finanční situaci a také možnosti v jaké cenové relaci může zakoupit elektrokolo. Rozhodujícím kritériem je k čemu a jak intenzivně budeme elektrokolo používat. Je téměř nemožné i zbytečné rozdělovat kola s motorkem na levné a drahé. V ČR si můžete vybrat z několika stovek typů těchto kol.

 

Po pročtení nabídky výrobců zjistíte, že nejlevnější elektrokola si můžete pořídit s cenou od 8 500 Kč až do částky 18 000 Kč a výše. Největší nabídku elektrokol najdete od 20 000 Kč výše.

 

Kolo si před nákupem raději prověřte

To, že zakoupíte skutečně kvalitní zboží vám nezaručí jak obchodní řetězec, tak známá značka. Firmy se snaží navýšit svůj zisk i obrat a šetří i na nepravých místech. Nevhodnou úsporu pak označí za technickou novinku. Při výběru levného elektrokola si dejte pozor skutečně na vše.

 

Jaký má být rám

Kvalitu rámu posuzujte stejně jako při nákupu klasického jízdního kola. V cenové kategorii od 20 000 Kč vám jistě nabídnou kolo s ocelovým rámem, případně s rámem z duralu. Poznáte to především pak na hmotnosti kola. Ocel i nekvalitní hliník jsou o mnoho těžší. Volte však ocelový rám, který je odolnější proti poškození a nepraskne nebo jej snáze opravíte. Při výběru rámu sledujte:

·         kvalitu svarů

·         provedení patek

·         pevnost vidlice

·         u duralového rámu zjistěte, zda má výměnnou patku pro přehazovačku

·         provedení čepů V-brzd

·         dynamo

·         blatníky

 

Osazení kola

Výrobci používají v tomto případě namíchaný základ z levnějších sad SHIMANO a rovněž neznačkových komponentů. Například odpružená vidlice nemusí ve finále vůbec fungovat. U řazení se nejvíce využívá tří-rychlostní sada Shimano Nexus, dále šestikolečko a přehazovačka. Brzdění je řešeno v-brzdou, případně bubnovou brzdou. Rovněž obdržíte plastové pedály, ocelové kliky, brzdovými páčkami z plastu, apod. Jedinou výhodou je, že lze tyto komponenty poměrně snadno vyměnit.

 

Hleďte na vybavení kola

I levnější kola jsou vybavena v porovnání s drahými stroji poměrně solidně. Mezi standardní výbavu patří dva kovové blatníky, nosič umístěný nad zadní kolo, solidní stojan, který udrží elektrokolo i při vyšší hmotnosti. Obvykle je v ceně masivní kryt řetězu. Rozdíly najdete u osvětlení. Některá mají dynamo, některá LED osvětlení či autonomní LED blikačky. Model EB 10   má zadní blinkry. Další mohou být klakson, košík na předním kole nebo zadní box.

 

Co baterie?

Mezi specifickou součást elektrokola patří baterie. Důležité je jak je konstrukčně uspořádán rám a elektrické součásti, především pak samotná baterie. U jednotlivých modelů se liší, ale nejčastěji se umisťují za sedlovou trubku, případně pod nosič. Důležité je zkontrolovat, zda je dostatečně připevněna a nehrozí její uvolnění a následný rachot při jízdě. Levnější  modely mají olověnou baterii, která je mnohem těžší a déle se nabíjí. Její životnost je pak 350 – 500 cyklů. Levnější akumulátory mají nižší kapacitu.

 

Důležitou součástí je také motor

 

Prodejci levných elektrokol příliš mnoho informací k motorům neposkytují. Sdělí jen, že jde o motor bezkartáčový, bez údržbový, což platí pro všechny pohonné jednotky. Důležitým parametrem je výkon motoru, ale ne vždy pravdivě zveřejněným. Výrobci uvádí například jen výkon motoru 180 W, jiný výrobce zase 500W/350W. Legislativa omezuje výkon motoru na 250W. Levná kola mají elektromotor umístěn v přením nebo zadním kole.

 

Co elektronika?

Poslední a důležitou částí elektrokola je elektronika a neméně důležitá kabeláž. Sledujte nejen funkce, ale i jejich mechanické provedení. Řídící jednotka nabízí široké spektrum funkcí. Základem bývá otočný akcelerátor bez jakéhokoliv dalšího ovládání, i informace z LCD displeje. Existují i elektrokola se systémem Pedelek se třemi stupni přípomoci a s informačním panelem. Některé modely kombinují akcelerátor i PAS. Zaměřte se na kvalitu provedení a umístění elektroniky i kabeláže. Informujte se, jak snadné je demontovat a znovu zapojovat kabeláž.

 

Na co se při výběru kola zaměřit

 

Můžeme říci že i za málo peněz si lze vybrat kvalitní elektrokolo. Hodí se pro nenáročné uživatele, kterým může sloužit i několik let.

 

Menší nevýhody levných kol:

vyšší hmotnost

horší design, dílenské zpracování

menší dojezd

nižší kapacita baterie

připomoc má pomalejší reakci

kolo je osazeno méně kvalitními komponenty

Zde nás najdete

ekolo-kolo.cz
Pražská 694, Nehvizdy
Otvírací doba: 
po-pá: 8-12:00, 13-17:00
(ostatní dle domluvy)
-------------------------
Tel. objednávky:
tel.: 315 555 355 
Technické informace:
tel.: 777 692 650

Nové elektrokolo dovezeme až k Vám domů. Zároveň Vás odborný personál seznámí s funkčností elektrokola a odpoví na Vaše otázky. Objednávejte telefonicky - 315 555 355.

Doprava elektrokola zdarma

Dovoz platí do 100 km od naší provozovny (Nehvizdy) - nejrychlejší trasa.

Tato stránka používá cookies. Vice info

Přihlášení