Elektrokola-Modrák: PRAŽSKÁ 694, NEHVIZDY

tel.: 315 555 355  e-mail: info@ekolo-kolo.cz

Co byste měli vědět, než sednete na elektrokolo

Než na elektrokolo usednete...

 
Všechna kola nejsou stejná, navíc pokud se k němu přimontují takové součástky jako je motor, který se pohání energií z akumulátoru. Tento stroj se pak chová jinak na rozdíl od běžného jízdního kola.

Jak má vypadat elektrokolo

Pro pohon kola je elektromotor vždy umístěn na jednom ze tří míst a to jsou vpletení do předního, případně zadního kola, vestavba do rámu v úrovni středového složení. Baterie se vždy umisťují buď přichycením k trubce uvnitř rámového trojúhelníku nebo mezi sedlovou trubku a zadní kolo, případně si jej můžete připevnit na nosič.
 
Každé elektrokolo se chová jinak a tak již poté co na něj nasednete poprvé, je potřeba zjistit, jaké má kolo uložení jak elektromotoru, tak samotné baterie. Podle tohoto umístění se odvíjí i jízdní vlastnosti vašeho nového kola.
Po seznámení se s elektrokolem jistě dojde na to, že se pomalu ale jistě rozjedete. V tom okamžiku již neuvažujte o elektronice kola, jejím ovládání a dalších parametrech. Elektrokola se zásadně chovají jak jsme uvedli v odstavci výše. Při jízdě na kole se můžete setkat s:
 
Situace č. 1: Máte-li elektromotor umístěn na předním kole a baterii nad kolem vzadu, pak jsou hmotnosti dobře vyvážené a vy kolo ovládáte velmi snadno. Ohled musíte brát jen na jeho celkovou hmotnost. Jedinou nevýhodou je, pokud vám kolo začne prokluzovat na kluzkém povrchu nebo při příliš příkrém stoupání.
Situace č. 2: Při umístění motoru v zadním kole a současně baterie uprostřed rámu, můžete být rovněž spokojení s rozložením váhy a prokluzování kola vám nehrozí.
Situace č. 3: Pokud máte umístěn motor a baterii na zadním kole, je zde nevýhoda rozložení hmotnosti pouze do jednoho místa a jízda se pak rovná jízdě s naloženými zavazadly na nosiči vzadu. Přední kolo se před překážkou snadno odlehčí.
Situace č. 4: Další variantou je umístění motoru u středového složení a baterie uprostřed rámu. S tímto rozložením se vám bude jezdit nejlépe. Díky nízkému těžišti není vaše jízda nijak omezena.
 

V létě chladí, v zimě zahřeje

Na elektrokole vám může být zima. Při jízdách v parném létě je mírné ochlazení velmi příjemné. Pokud jezdíte na jaře a na podzim, nezapomeňte se přiobléknout. Při cestě do kopce se s elektrickým pohonem nespotíte, pokud vám nedojde baterie a vy musíte šlápnout do pedálů. Díky regulátoru přípomoci se můžete zahřát. Stačí jen snížit výkon motoru.
 
Dalším faktorem, který má vliv na teplotu je vyšší průměrná rychlost, která často dle terénu prudce kolísá. Při rychlosti 25 km/ hod opravdu fouká a to zejména pokud není nutné šlapat. Výhodou jízdy na elektrokole je tedy to, že nemusíte využívat funkční dresy. Klidně můžete vyrazit v pracovním či společenském oděvu. Mnohá elektrokola obsahují navíc kryt řetězu, masivní nosiče i zabudované zámky. Snadno tak můžete vyrazit na pracovní schůzku. Vždy dorazíte včas a slušně oblečení.
 

Legislativa zná dva typy kol

V evropské legislativě se dle daných norem rozlišují tyto typy kol:
pedelek – je elektrokolo, u něhož nemůžete samostatně používat motor a je potřeba si pomoci šlapáním
e-kolo – kolo, které má zabudovaný plyn jako motorka. Můžete tak používat motor samostatně a nemusíte se trápit šlapáním.
 
Podstatná je přitom skutečnost, zda používáte pohon typu MOFA (elektromoped u kterého sílu ovládáte na řídítkách) nebo máte kolo se systémem pedelec. Zde je motor kola aktivní pouze ve chvíli, kdy cyklista šlape na pedály. Termín elektrokolo se vztahuje na typ pedelek. Tento typ kol může v současné chvíli jezdit po všech evropských cyklostezkách.
 
Pedelek nabízí několik rozdílů v tom za jaké situace vám elektromotor pomáhá při jízdě nebo při rozjezdu. U většiny kol si můžete sami upravit jeho parametry. Jako běžný uživatel si v pohodě nastavíte sílu přípomoci nebo také rychlost při které se kolo má rozjet.
 
Výrobci přišli na trh také se systémem PAS, který se dá přirovnat k automatické převodovce. Kolo je vybaveno torzním snímačem, který sleduje to, jakou silou se jezdec do pedálů opírá a přidá sílu motoru ve chvíli, kdy se zvyšuje odpor. Díky těmto moderním systémům je jízda mnohem snažší a pohodlnější. Systém se hodí při jízdě na kole sportovně.
 
Kolo se pedelek vám nastartuje při druhém nebo třetím otočení pedálů. Moderní kola mohou nastartovat také hned poté, co se jezdec do pedálů opře. U běžných kol může být nebezpečná právě intenzivní asistence. Jezdec si chce užít elektro asistenci opravdu naplno a zařadí maximální výkon a přitom šlápne do pedálů. Pokud své kolo ještě neumí dostatečně ukočírovat, tento prudký rozjezd jej vystřelí směrem, kterým se vydat rozhodně nechce. Rychlost a plynulost s jakou asistence nastoupí si raději vyzkoušejte na prázdném parkovišti. Může být nebezpečná při jízdě na cyklostezce, kde je hodně bruslařů i dalších cyklistů.
 
Elektrokolo, které dodržuje právní legislativu, má výkon motoru max. 250W, pak je jisté, že se motor při dosažení rychlosti 25 km/hod. vypne. Jízda na elektrokole bude vašim báječným a velmi příjemným zážitkem po vyčerpávajícím dni.
 
Než na kolo nasednete...:
·         oblečte se tepleji než jste zvyklí na běžné kolo
·         vyzkoušejte si jízdní vlastnosti elektrokola
·         jednotlivé úrovně asistence raději zkoušejte na volném prostranství bez lidí
·         baterii pravidelně nabíjejte, sledujte její kapacitu 

Zde nás najdete

ekolo-kolo.cz
Pražská 694, Nehvizdy
Otvírací doba: 
po-pá: 8-12:00, 13-17:00
(ostatní dle domluvy)
-------------------------
Tel. objednávky:
tel.: 315 555 355 
Technické informace:
tel.: 777 692 650

Nové elektrokolo dovezeme až k Vám domů. Zároveň Vás odborný personál seznámí s funkčností elektrokola a odpoví na Vaše otázky. Objednávejte telefonicky - 315 555 355.

Doprava elektrokola zdarma

Dovoz platí do 100 km od naší provozovny (Nehvizdy) - nejrychlejší trasa.

Tato stránka používá cookies. Vice info

Přihlášení